Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 24 września 2013

            392. Na stronie „Moje SM i nie tylko” podjąłem się opisania różnych witamin, ważniejszych mikroelementów i suplementów. Sprowokowały mnie do tego wszechobecne reklamy, ludzie w aptekach wydający krocie i media nakręcające koniunkturę dla farmacji. Uważam, że człowiek zdrowo się odżywiający, jedzący dużo warzyw, owoców, różnych gatunków mięs i ryb, tego rodzaju środków w ogóle nie potrzebuje. Pomyślmy, dlaczego nasza dieta jest tak bardzo monotonna, czasem wręcz uboga. Słyszymy - ja się odchudzam i nie jem tego i tego. Ja jestem jaroszem, wegetarianinem, albo nie jem mięsa bo szkoda mi jeść zwierzątka… Nasza ludzka dieta jest genetycznie nastawiona by jeść wszystko, bo jak nie, to rzeczywiście, do życia potrzebna jest mam chemia…
Owszem, można mieć różne poglądy na jedzenie. Tylko jednocześnie trzeba wiedzieć, że zmieniając sobie dietę musimy się nastawić na wielką pracę. Nie jedząc czegoś musimy zastąpić to czymś innym, bardzo podobnym w budowie chemicznej. Musimy więc bardziej siebie obserwować, czytać, robić analizy, porównywać. Coś za coś. Chcemy żyć inaczej niż nas zaprogramowała natura, to czyńmy to mądrze… Urozmaicajmy swoje jedzenie! Jedzmy nie tylko same ziemniaki ale i kaszę, ryż, makarony. Dodajmy do nich zioła, przyprawy, warzywa. Jedzmy owoce, nabiał. Dodany do tego orzechy, miód, ziarna… Różne rodzaje mięsa, baraninę, wieprzowinę, wołowinę, drób. Mięso to nie „tylko mięso”, ale pamiętajmy że każde jest inne. Ma inną budowę, zawiera różne składniki niezbędne nam do życia. Stosujmy też dużo różnych dodatków, ale nie dużo wagowo, bo tego nie potrzebujemy. Nasz organizm zaczyna gromadzić i odkładać na zapas to, czego nie dostarczamy mu systematycznie… (CDN)       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz