Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 21 stycznia 2014

430. W zeszłym roku, władze mojej dawnej gminy, uczestniczyły w zorganizowaniu spotkania z potomkami rodu Ramm. To oni w pobliskiej wsi Heronimowo, przed wojną mieli swoją posiadłość, - najpiękniejszy pałac z ogrodem w dawnej gminie a może i nie tylko... Teraz to tylko ruiny…

Wiąże się z tym rodem także historia mojej rodziny. To oni zgodzili się na użyczenie, a potem na sprzedaż ziemi z pokładami gliny mojemu pradziadkowi. To dzięki nim powstała cegielnia braci Kuleszów. To do nich poszła pierwsza partia wypalonej cegły. Oni też mieli wielki wpływ na rozwój gminy, a także na historię całego tego terenu. To miłe wiązać część swojej historii rodzinnej z tak starym i zacnym rodem. Dzięki temu spotkaniu, mogłem poznać też i ich historię, jakże zbliżoną do historii całego naszego państwa… 

Jeśli ktoś śledził moje posty, to wie, że nie będzie mnie jakiś czas... Po powrocie napiszę cóżże robiłem w tym czasie... ;-* 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz